Прес-центр28 жовтня 2019, 13:10

Про монетизацію пільг на житлово-комунальні послуги

     З 1 жовтня 2019 року  управління соціального захисту населення самостійно призначає та надає пільги у готівковій формі виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування відповідно до Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» (далі – Порядок).

     Виплата пільг здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в АТ «Ощадбанк».
АТ «Ощадбанк», в свою чергу, здійснює переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.

     Якщо управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклав договору з АТ «Ощадбанк» для перерахування сум пільг, він до 1 червня не має права вимагати оплати послуг (внесків/платежів) від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.

     Згідно з Порядком перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

     Пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви до управління соціального захисту населення.

     Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунку для виплати пільг, відображені на облікових записах пільговиків, які утворилися станом на 1 червня, перераховуються з рахунка для виплати пільг на рахунки пільговиків в АТ «Ощадбанк». У разі відсутності відкритого рахунка в АТ «Ощадбанк» рахунок відкривається за заявою пільговика до АТ «Ощадбанк».

     Враховуючи вищевикладене, з 1 жовтня 2019 року підприємства-надавачі послуги припиняють безпосередньо надавати пільги на житлово-комунальні послуги, проте пільги тепер надає управління соціального захисту населення. Міністерство соціальної політики перераховує нараховані пільговикам кошти до АТ «Ощадбанк», який зараховує їх на рахунки підприємств-надавачів послуг, які уклали договір з АТ «Ощадбанк».

     Тобто, підприємства-надавачі послуг, які уклали з АТ «Ощадбанк» договір отримають кошти за кожного пільговика, а підприємства-надавачі послуг, які не уклали з АТ «Ощадбанк» договір до 1 червня, не мають права вимагати оплати послуг (внесків/платежів) від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.

      Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.

За отриманням інформації про будь-які питання, пов’язані з нарахуванням пільги, пільговики звертаються до управління соціального захисту населення.

За отриманням інформації про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.

За отриманням інформації про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».