Прес-центр14 червня 2018, 11:06

Пройшла нарада для керівників та головних бухгалтерів бюджетних установ – розпорядників бюджетних коштів державного та місцевих бюджетів Попаснянського району

12 червня в приміщенні управління Державного казначейства у Попаснянському районі Луганської області була проведена нарада для  керівників та головних бухгалтерів бюджетних установ – розпорядників бюджетних коштів державного та місцевих бюджетів Попаснянського району. Головував на нараді перший заступник голови Попаснянської райдержадміністрації Віталій Проскурко. Також на нараді був присутній виконуючий обов’язки голови Попаснянської районної ради Микола Черніков. 

В ході наради розглядалися актуальні питання, які сьогодні потребують першочергового вирішення.  

Спочатку обговорювалося питання щодо активізації всіх установ для переходу на систему дистанційного обслуговування. Потім – про проведення підготовчої роботи щодо здачі звітності за І півріччя в електронному вигляді з використанням нового програмного продукту « Е-звітність».   

Віталій Проскурко зауважив на необхідності більш тісної співпраці бухгалтерських служб установ з працівниками казначейства і акцентував увагу на оперативному розгляді питань, від яких залежить виконання соціального-економічного Плану району. Крім того, він висловив побажання всім бухгалтерам бюджетних установ працювати виключно в рамках діючого законодавства. «Бухгалтер – це зажди поважна людина в кожній установі. Від  його  професіоналізму залежить фінансовий успіх не лише підприємства, але й всього нашого району», – додав заступник голови.

Бухгалтери бюджетних установ, які вже успішно працюють дистанційно, теж висказували свою думку з приводу питань, що обговорювалися. Вони зазначили, що використання електронних систем значно скорочує час, який раніше витрачався на відрядження, зменшує розходи на папір тощо. Також, завдяки електронній системі, у будь-який час є реальна можливість направити пакет документів до районного казначейства і своєчасно отримати виписки та реєстри.

Начальник управління Казначейської служби Ірина Скляровапід у своєму виступі озвучила основні причини труднощів роботи бухгалтерських служб. Перш за все, це мала їхня чисельність та неукомплектованість. По-друге, відсутність технічних спеціалістів, які б постійно працювали у штаті   бюджетної установи та виконували б функції із забезпечення безперебійного зв’язку, захисту інформації та програмного забезпечення, а також виконували  б допоміжну роботу, на кшталт сканування підтвердних документів та їх завантаження. Ще однією з негативних сторін роботи бухгалтерів є покладання на них обов’язків, які передбачають організацію та  проведення   процедур закупівлі та роботи у системі «PROZZORO», виконання господарських функцій тощо. З цих причин у бухгалтера не залишається часу на застосування в роботі та освоєння нових технологій та на виконання своїх прямих обов’язків. Ще одним важливим чинником непопулярності професії спеціалістів бухгалтерської служби є низька заробітна плата, яка не відрізняється від заробітної плати працівників низької кваліфікації, що призводить до плинності кадрів.

Наступне питання було присвячене необхідності дотримання вимог при укладанні господарських договорів, правильності їх оформлення, дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», правильності вибору предмету закупівлі та складанню річного Плану закупівлі установи на бюджетний рік в системі «Prozorro». Було наголошено на необхідності, для аналізу використання бюджетних коштів, відкриття бази договорів та публікації даних про закупівлі на порталі Spending.gov.ua, що значно підвищить вимоги до якості їх оформлення та повної визначеності істотних умов заключних угод.

Наостанок присутні розглянули питання щодо використання в роботі нещодавно запровадженої централізованої моделі виконання дохідної частини державного та місцевого бюджетів. Учасники наради заслухали інформацію  щодо  введення в дію з 02 липня 2018 року нових доходних рахунків. Так, надходження за видами доходів, згідно Бюджетного кодексу України, Закону «Про Державний бюджет України» та рішень про місцеві бюджети, будуть зараховуватися на аналітичні рахунки, відкриті в Казначействі на ім'я відповідного органу Казначейства у розрізі територій та кодів класифікації доходів бюджету.

Загалом же нарада пройшла у конструктивному руслі. Її учасники отримали багато корисної інформації, яку в подальшому використовуватимуть під час роботи.