Прес-центр19 травня 2021, 11:05

Національною платформою «Діалог про мир та безпечну реінтеграцію» було проведено онлайн-семінар «Перехідне правосуддя: якою має бути українська модель?»

В умовах збройного конфлікту на Сході України актуальною є проблема зштовхування людей з його наслідками, а також питання майбутньої реінтеграції тимчасово окупованих територій. Сьогодні, з метою обговорення цієї проблеми, представниками Національної платформи «Діалог про мир та безпечну реінтеграцію» було проведено онлайн-семінар «Перехідне правосуддя: якою має бути українська модель?» для представників органів влади – підрозділів облдержадміністрації та районних держадміністрацій Луганської області. Від Сєвєродонецької райдержадміністрації у семінарі взяла участь керівник апарату Вікторія Попова.
Під час заходу були обговорені питання про конкретні види діяльності у сфері перехідного правосуддя на місцевому рівні для подолання наслідків конфлікту. Спікерами виступили досвідчені правники, автори дослідження 2020 року «Амністія та люстрація: механізми перехідного правосуддя для майбутнього України», аналітики Української Гельсінської спілки з прав людини – доктор юридичних наук Олег Мартиненко та заслужена юристка України Олена Семьоркіна. Також, щодо своїм баченням ролі інструментів перехідного правосуддя для побудови миру поділилася професорка Мілена Стеріо – виконавча директорка Групи міжнародного публічного права й політики Public International Law & Policy Group (Сполучені Штати Америки).
У ході доповідей спікери порушили проблеми перехідного правосуддя, а саме, питання амністії та прощення, репарації в перехідному правосудді, робота центральних органів виконавчої влади та місцевих громад, право на правду, робота з минулим та історичною пам’яттю, зокрема, як це може працювати на місцевому рівні. Окремо була висвітлені теми документування, реформи сектору безпеки на рівні місцевих громад, відновлення довіри до влади на деокупованих територіях, а також міжнародний досвід та рекомендації для України.
У підсумку семінару відбулося спілкування у форматі «запитання – відповіді».