Обрано оптимальний варіант будівництва залізничної гілки на Луганщині, пропозиція підтримана громадськістю
Йдеться про колію, що з’єднає напрямок Лантратівка – Кіндрашівська-Нова із залізничною мережею України. Розширене засідання відповідної робочої групи провів сьогодні, 29 грудня, очільник Луганщини Сергій Гайдай.
«Ми розглянули чотири варіанти і обрали найбільш оптимальний, а саме Рубіжне – Старобільськ. Він простий в будівництві та найдешевший. Розглядається можливість електрифікації ділянки. Проєктанти завершать роботи приблизно через чотири місяці. Водночас ми почнемо опрацьовувати питання щодо вилучення земельних ділянок – пропонуватимемо людям на обмін резервні землі або грошову компенсацію», – наголосив Сергій Гайдай.
Голова облдержадміністрації нагадав, що з початку бойових дій північна частина Луганщини повністю відрізана від всеукраїнської мережі залізничного сполучення. Це, зокрема, викликало важку ситуацію в енергетичній галузі через неможливість постачання вугілля на Луганську ТЕС у місто Щастя. Крім того, сільгоспвиробники області для перевезення продукції змушені використовувати автомобільний транспорт, що призводить до більш швидшого пошкодження доріг.
«Збитки сягають мільярди гривень, які держава та область спрямовують на відновлення цих автошляхів», – додав Сергій Гайдай.
Презентував результати виконання першого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва головний інженер проєкту ПрАТ «Хардіпротранс» Володимир Прокопенко. Він поінформував, що загалом розглядалось чотири варіанти будівництва. Однак напрямки Сватове – Білокуракине та Рубіжне – Новоайдар, за оцінкою проєктантів, дуже дорогі за виконанням через критичні для залізниці перепади висот поблизу Білокуракиного та Новоайдару відповідно. Аналогів такого будівництва в Україні немає і визначити орієнтовну вартість майже неможливо.
Найбільш оптимальними виявилися варіанти з будівництвом колії за маршрутами Рубіжне – Старобільськ чи Сватове – Старобільськ. Остання ділянка насичена перепадами висот, необхідністю будівництва низки штучних споруд, у тому числі естакади довжиною більше 2 км з висотою опор до 20 м. Майже весь маршрут пролягає по приватизованим землям сільськогосподарського призначення. Орієнтовна вартість будівництва – 8,13 млрд гривень (без електрифікації) та 11,5 млрд гривень (з електрифікацією).
У свою чергу, напрямок Рубіжне – Старобільськ має більш рівний рельєф місцевості без значних висотних перепадів. Третина траси пролягає по державним землям. Орієнтовна вартість – 4,6 млрд гривень (без електрифікації) та 8,3 млрд гривень (з електрифікацією).
Обговорення запропонованих варіантів відбулося за участю представників інститутів громадянського суспільства.
Оптимальним для виконання другого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва членами робочої групи обрано напрямок Рубіжне – Старобільськ.