Прес-центр7 листопада 2024, 18:11

Як внутрішньо переміщеним особам отримати реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах

Залежно від діагнозу, пацієнти можуть потребувати ортопедичної, кардіореспіраторної, психологічної, нейро- чи інших видів реабілітації. Отримати безоплатну реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах може кожен, незалежно від місця проживання та реєстрації.

Програма медичних гарантій включає надання безоплатної реабілітації за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим та дітям у стаціонарних умовах».

Внутрішньо переміщені особи можуть отримати послуги реабілітації у будь-якому із 319 закладів країни, які уклали договір із НСЗУ за цим пакетом.

Одержати безоплатно реабілітаційну допомогу в стаціонарних умовах можна:

1. За електронним направленням. Направлення створює лікуючий лікар, зокрема лікар фізичної та реабілітаційної медицини. З електронним направленням необхідно звернутися до медичного закладу, який має договір за пакетом «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах».

2. При переведенні, якщо пацієнт після лікування в стаціонарі потребує подальшої реабілітації упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів, то його можуть перевести до іншого медзакладу або клінічного підрозділу тієї ж лікарні. Окремо отримувати електронне направлення при переведенні не потрібно.

Внутрішньо переміщеним особам, як і іншим громадянам, які потребують реабілітаційної допомоги в стаціонарних умовах, в межах пакету гарантують такі безоплатні послуги:

- Первинне, етапні, заключне реабілітаційні обстеження лікарем фізичної та реабілітаційної медицини, фахівцями з мультидисциплінарної реабілітаційної команди

- Встановлення реабілітаційного діагнозу, складання індивідуального реабілітаційного плану та програми реабілітаційної терапії

- Визначення реабілітаційного прогнозу для планування подальшого реабілітаційного маршруту

- Лабораторні та інструментальні обстеження

- Консультування лікарями інших спеціальностей

- Надання нейрореабілітації та/або ортопедичної реабілітації, та/або кардіо-респіраторної реабілітації та інших видів в стаціонарних умовах упродовж післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів відповідно до складеного індивідуального реабілітаційного плану

- Психологічна допомога

- Своєчасне знеболення на всіх етапах реабілітації

- Переведення у разі потреби до інших медзакладів або підрозділів лікарні

- Навчання пацієнтів чи їхніх доглядачів або родини особливостям догляду та запобіганню можливих ускладнень

- Забезпечення харчуванням та у разі потреби харчовими продуктами для спеціальних медичних цілей тощо.

Ознайомитися з повним обсягом реабілітаційних послуг, які надаються в стаціонарних умовах, можна на сайті НСЗУ в розділі Вимоги ПМГ 2024/пункт 23 або за посиланням: https://cutt.ly/ieIPVARP .

Проходити реабілітацію можна в будь-якому медичному закладі, який має договір із НСЗУ на пакет «Реабілітаційна допомога дорослим та дітям в стаціонарних умовах». Щоб дізнатися адресу і контакти медзакладу, можна:

• зателефонувати до контакт-центру НСЗУ 16-77, оператор назве, які медичні заклади мають договір з НСЗУ на стаціонарну реабілітацію дітей та дорослих, а також адресу і контакти реєстратури;

• на сайті НСЗУ за допомогою аналітичної панелі (дашборду) «Електронна карта місць надання послуг за програмою медичних гарантій». Обрати у полі фільтрів область, населений пункт та «Групу послуг» - «Реабілітаційна допомога дорослим і дітям у стаціонарних умовах». Карта покаже найближчі заклади з контактами. Перейти до дашборду можна за посиланням: https://cutt.ly/keDoF37u

Якщо під час звернення до закладу реабілітації внутрішньо переміщеній особі відмовляють у надані послуг, вимагають оплатити послуги, які покриває Програма медичних гарантій, чи зробити благодійний внесок - це є порушенням прав пацієнта та умов договору НСЗУ з медичним закладом. У такому випадку потрібно подати звернення щодо порушення:

• зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77, оператор допоможе зафіксувати скаргу.

• заповнити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ: обрати в меню зверху розділ «Громадянам», далі - «Зворотній зв’язок. Тут можете залишати свої запитання, зауваження, пропозиції, заяви та скарги». Або перейти за посиланням: https://cutt.ly/5eb9XKbN